29 kwietnia 2011

Skokowy wzrost biznesu i nowe usługi w Home Broker - informacja prasowa

Co dziesiąta transakcja na rynku obrotu nieruchomościami mieszkaniowymi w Polsce przeprowadzona za pośrednictwem Home Broker – osiągnięcie takiego udziału w rynku zakłada plan rozwoju firmy na najbliższe dwa lata. W tym roku, dzięki skokowemu zwiększeniu skali biznesu, największy pośrednik zamierza osiągnąć prawie 6 mln zł zysku netto. Trzy kwartały 2010 roku to okres bardzo szybkiego rozwoju spółki Home Broker. – Rozpoczęliśmy ten rok z 330 pracownikami odpowiedzialnymi za obsługę klienta,...
a teraz mamy ich 690. Liczba transakcji kupna - sprzedaży nieruchomości mieszkaniowych, w której pośredniczymy wzrosła trzykrotnie, z 210 w grudniu 2009 r. do 600 we wrześniu br. Nasze oddziały odwiedziło w zeszłym miesiącu 5 tys. klientów wobec 2,2 tysiąca w grudniu ub.r. Liczba placówek wzrosła z 21 na początku tego roku do 37 obecnie – wylicza Damian Milibrand, prezes Home Broker. Obok wzrostu organicznego pośrednik zwiększył swój potencjał również przez przejęcie spółki Finamo w I kwartale 2010 r. W tym roku Home Broker planuje osiągnąć prawie 6 mln zł zysku netto, a w przyszłym roku przynajmniej podwoić ten wynik. Głównym akcjonariuszem w spółce jest dr Leszek Czarnecki, do którego należy 67% akcji spółki. – Home Broker nie ma jeszcze trzech lat. Powstał w najtrudniejszym momencie, gdy zaczął się kryzys, który uderzył najbardziej w sektor nieruchomości i sektor finansowy. Mimo tego udało się zbudować ogólnopolską firmę – mówi dr Leszek Czarnecki. – Ten biznes jest predestynowany do tego, aby go standaryzować i budować sieć – dodaje.

10% rynku do 2012 roku

W trzech pierwszych kwartałach tego roku za pośrednictwem Home Broker zawarto 5 tys. transakcji wobec 2,7 tysiąca w pierwszym półroczu. - Plan na lata 2011-2012 zakłada, że co dziesiąta nieruchomość mieszkaniowa w Polsce, która zmieni właściciela, będzie sprzedana za pośrednictwem Home Broker – informuje prezes.

Realizacja takiego planu wymaga dalszego wzrostu sieci sprzedaży. Tylko w czwartym kwartale tego roku łączna liczba doradców powinna wzrosnąć do 900, a liczba placówek powiększyć się przynajmniej o 10 kolejnych. Do końca roku w całej Polsce powinno działać 48 oddziałów Home Broker, które obecnie skupione są w największych miastach. – Plany osiągnięcia 10-proc. udziału w rynku stawiają przed nami wyzwanie wejścia do mniejszych miast, poniżej 100 tysięcy mieszkańców – informuje prezes Milibrand.

Unikalny pomysł na biznes

Home Broker świadczy kompleksową usługę pośrednictwa na rynku kupna-sprzedaży nieruchomości, na którą składa się doradztwo przy wyborze oferty najlepiej dopasowanej do potrzeb klienta, analiza rynku, obsługa prawna oraz finansowanie transakcji. Spółka szczególną wagę przykłada do bezpieczeństwa prawnego transakcji. Jako jedyna na rynku oferuje swoim klientom ubezpieczenie od wad prawnych nieruchomości wliczone w cenę usługi pośrednictwa. Home Broker opracował ponadto projekt umowy deweloperskiej, korzystny dla kupującego.

Ośmiu kupujących mieszkanie na 10 zaciąga kredyt przez Home Broker

- Wyniki finansowe spółki potwierdzają, że przyjęty model biznesowy, łączący doradztwo w obszarze nieruchomości z doradztwem przy finansowaniu sprawdza się – ocenia Jarosław Augustyniak, członek rady nadzorczej Home Broker. Liczby mówią same za siebie. Aż 83% klientów, którzy za pośrednictwem Home Broker kupili nieruchomość mieszkaniową zaciągnęli też za pośrednictwem spółki kredyt hipoteczny. 10% klientów, którzy kupili mieszkanie lub dom, ubezpieczyli je poprzez Home Broker. – Każdy zakup nieruchomości, nawet małego mieszkania na własne potrzeby traktujemy jak inwestycję. Serwis, jaki klient otrzymuje obejmuje rachunek zysków i strat dla rozważanych ofert, uwzględniający cenę zakupu, koszt kredytowania i ubezpieczenia, wysokość opłat związanych z użytkowaniem lokalu, wydatki na dojazd do szkoły czy pracy oraz szacunki wzrostu ceny w przyszłości – wyjaśnia Damian Milibrand, prezes Home Broker.

Nowa usługa – zarządzanie domowymi finansami

Strategia rozwoju Home Broker zakłada znaczne rozszerzenie usługi zapoczątkowanej przez doradztwo przy zakupie nieruchomości. – Obecnie koncentrujemy się na wprowadzeniu modelu, który można określić jako zarządzanie finansami domowymi. Nie kończymy relacji z klientem na doradztwie przy zakupie nieruchomości i znalezieniu finansowania. Idziemy znacznie dalej – informuje Jarosław Augustyniak. Celem jest utrzymanie stałego kontaktu z klientami i pomaganie im w zarządzaniu budżetem domowym. - Po przeanalizowaniu wydatków, jakie gospodarstwo domowe ponosi w związku z utrzymaniem nieruchomości, doradzimy wybór dostawcy prądu, dostawcy internetu i telewizji, operatora telekomunikacyjnego czy firmy wywożącej śmieci, a następnie pomożemy w załatwieniu formalności. W przypadku mieszkań kupowanych w celach inwestycyjnych dochodzi jeszcze usługa zarządzania najmem – ujawnia członek rady nadzorczej Home Broker. Jest to unikalne rozwiązanie, jakiego nikt do tej pory nie zaoferował na rynku polskim.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz