29 listopada 2016

Skuteczne ogłoszenie nieruchomości, czyli jak szybko sprzedać dom lub mieszkanie

Chwytliwe ogłoszenie może znacznie przyspieszyć proces sprzedaży nieruchomości. Przygotowując ofertę postaraj się precyzyjnie określić grupę docelową, stwórz anons zapadający w pamięć i skutecznie zachęć potencjalnych klientów do kontaktu.



Jeszcze zanim zaczniesz pisać ogłoszenie, zastanów się jaka jest twoja grupa docelowa, czyli do kogo chcesz skierować swoją ofertę. Następnie skup się na opisaniu tych cech nieruchomości, które są najbardziej istotne z punktu widzenia potencjalnych klientów. Jeśli chcesz sprzedać dom odpowiedni dla rodziny z dziećmi, nie zapomnij dodatkowo wspomnieć o odległości od szkoły, pobliskim placu zabaw czy przychodni. Wystawiając na sprzedaż kawalerkę w centrum miasta podkreśl atuty, które przypadną do gustu młodym osobom – na przykład dobry dojazd na uczelnie i do miejsc rozrywki. Nie zapomnij też napisać o tym, czy nieruchomość nadaje się na biuro lub punkt usługowy.

Jak przyciągnąć uwagę klientów?

W internetowych serwisach nieruchomości dostępne są dziesiątki, a nawet setki podobnych ogłoszeń. Zadbaj o to, żeby twoje ogłoszenie wyróżniało się i przyciągało uwagę potencjalnych nabywców:

• wybierz fotografie, na których pomieszczenia wyglądają na słoneczne i przestronne (nie rób zdjęć wieczorem),
• podkreśl wyjątkowe detale, które zapadną w pamięć czytającym – na przykład widok na park, sypialnia z balkonem czy oczko wodne w ogrodzie,
• unikaj zdrobnień i nieprofesjonalnych sformułowań – nie pisz „śliczne mieszkanko”, „przytulny domek za miastem”,
• używaj precyzyjnego języka – zamiast „dobry dojazd” napisz konkretnie, jakie linie autobusowe kursują w okolicy, zamiast „przyjazne otoczenie” wspomnij o parku i kawiarniach.

Mieszkania i domy na sprzedaż – najważniejsze informacje dla kupujących

Ogłoszenie nieruchomości zawsze powinno zawierać podstawowe dane, takie jak typ nieruchomości, metraż, liczba pomieszczeń, stan techniczny i cena. Kolejność, w jakiej są przedstawione te informacje, może znacząco wpływać na decyzję klienta. Przykładowo, wysoka cena podana na samym początku może odstraszać, a informacja o dużym metrażu przyciągać nabywców.

Niektórzy specjaliści doradzają zastosowanie w ogłoszeniu tak zwanej luki informacyjnej. Zabieg polega na tym, żeby celowo pominąć jedną ważną, a zarazem pozytywną, cechę nieruchomości, na przykład atrakcyjną lokalizację. Klient zainteresowany anonsem zadzwoni, żeby zapytać o szczegóły. Kiedy usłyszy o walorach nieuwzględnionych w ogłoszeniu, poczuje, że trafiła mu się świetna oferta, o której nie wie nikt inny. W rezultacie będzie bardziej zaangażowany.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz